Дойде време, когато човек трябва да урежда всеки детайл в живота си с прецизно оформени документи. За много хора е изненада, когато установят, че сградата в която живеят е построена върху парцел, който е държавна собственост и притежават единствено жилището си, като имат права и задължения върху общите части. Тези общи части често се превръщат в предмет на остри спорове между съседи в блокове и кооперации. Това важи с особена сила за стари сгради, в които хората са се настанили преди много години, изгледали са децата си в тях, а сега изведнъж възникват проблеми, изискващи бързо и адекватно действие. В такава ситуация най-ефикасно се решават въпросите чрез намесата на професионален домоуправител.
Управлението на общата собственост никога не е било лесно, но все пак, преди години е било по-неангажиращо заради значително по-евтината поддръжка. Сега цените на всички видове ремонти и абонаменти за обслужване на асансьори и съоръжения са доста скъпи и ако част от съседите отказват да плащат месечните си вноски, много скоро това се отразява не само на визията, но и на безопасността на сградата. При адекватно управление, обитателите могат да плащат сметките разсрочено, така че да не натежат прекомерно на семейния им бюджет. Всеки професионален домоуправител има възможност да създаде организация за разсрочване на плащанията. Това се прави чрез електронен касиер, като всеки внася дължимите суми самостоятелно в общата банкова сметка.
Улеснения при плащането идват и от договорите с фирмите, осигуряващи външни услуги. Сграда, която има професионален домоуправител може да разчита на преференциални цени при извършване на различни ремонтни дейности. Всяка фирма, осигуряваща професионално управление на обща етажна собственост се старае да осигури различни улеснения за своите абонати. Едно от най-важните неща – юридическата подкрепа и компетентни съвети при водене на съдебни дела е от голяма полза при възникване на спорове със съседи или с различни административни органи.
В ситуации, когато сградата е на подходящо място, има общи помещения, които могат да се използват за получаване на доходи, възможностите трябва да се оползотворяват. Така може да се отдадат под наем рекламни площи от фасадата или някои общи помещения да се ремонтират и да се пригодят за офиси или магазини. Това е първата работа на всеки професионален домоуправител – да огледа ресурсите на сградата и да прецени може ли отнякъде да се получават доходи, които да послужат за поддръжка на общите части. Така месечните вноски на обитателите намаляват значително, а проблемите със събиране на пари за ремонти се елиминират.
Професионалното управление на жилищни сгради се постига само чрез наемане на професионален домоуправител, който е безпристрастен и работи за изпълнение на решенията на общото събрание методично, по план.